Experimental Game Design Stuff

Mostly unfinished, and sometimes failed. But hey, its about Experimentation and Exploration

Search&Find

Search & Find is a collaborative multiplayer game. It simulates a readjustment process, where two parties have to act in a coordinated and communicative way in order to succeed. One of the teams moves through a 3D environment (task force). AiVded by the second team (control center), it has to find certain spots. The task force has no orientation guide and relies hence on continuous communication with the control center. The latter, meanwhile, does have a map but lacks information concerning the task force’s position, its view, or possibilities of action.

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Catch the Color

CtC is one of the projects that didnt pay out. The game design itself works as a puzzle game, but the approach to implement it with the Oculus Rift and a Motion Sensor didnt work due to some stuff we didnt anticipate. This is really sad beacuse it works as a game but it doenst work with the technology. See the file for further info.

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The Way Back Home

Give us a brief description of the work you’ve meticulously created.

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Logical Battle

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barGame

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Mind Remixer

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PhD Research Project

I finally finished my proposal toward some kind of an extraordinary and creative PhD project. Thinking into the Box A new framework for solving complex blackbox problems in digital games Abstract Solving a “blackbox problem” requires inferring an unknown mechanism solely on the basis of input/output (or stimulus/response) relations. Recent research within cognitive psychology shows […]

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Game Quiz Datenbank

Wer schon immer mal für wasauchimmer ein Gaming Quiz erstellen wollte, der kann sich gerne bei meiner Datenbank bedienen. Es kann als multiple-choice gespielt werden, dann müssen die Jeopardy artigen Aussagen noch als Fragen umformuliert werden. QuizMultipleChoice

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Die StarAcademy – Theoriebildung, Peer-Learning, Community-Building und kulturelle Partizipation mit StarCraft

2012-07-28 13.16.34

Bekannt ist der Spruch “Die machen nichts, die wollen nur spielen”. Auch die StarAcademy könnte man für eine gewöhnliche LAN halten. Spieler treffen sich und verbringen gemeinsam ein Wochenende mit einem Ziel: besser zu werden in ihrem Lieblingsspiel. Wenn man aber genauer hinschaut, dann ist das mehr als nur Zocken. Die Spieler daddeln nicht nur, […]

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Blackbox Regelwerk

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 Regelerschließung zwischen Spiel und Wirklichkeitsaneignung Proposal für die IFG-Tagung 2015   Spiele im Wandel – Implizite Regelwerke und dessen Erschließung Bis zum Aufkommen von Computerspielen konnten Spiele als weitgehend deduktiv erschlossen werden: Der Regelrahmen ist für die am Spiel Beteiligten ist in einem Regelwerk (der Spielanleitung) notiert. Damit können traditionelle Spiele als regelexplizit beschrieben werden. […]

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Ach ja… Nostalgie… und mein erster Slam

Unbenannt

War leider etwas holprig wie man merkt. Lag daran dass ich dachte ich könne mein 10-Seiten Skript verwenden und das (vor)Lesen mit in die Performance einbauen. Aber mein nächstes Ding liegt schon in der Schublade…. Unter dem Video noch das komplette Skript.   Ein Abend mit Profis – Einblicke in eine Raidgilde Endlich Feierabend. Endlich […]

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Morality on a holodeck – The Puppet-House

In Reynolds new nouvelle „house the suns“ he´s telling a side story that isn’t really a conditional for the primary story. Nevertheless he creates a quiet interesting utopia for games and play in future. There is a kind of a holodeck, simulating virtual realities for players. But instead of arguing for the technical reasonability, he´s […]

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Hello World

  Still a lot of construction work going on here, but most things should work how they are supposed to work. I deeply apologize for any eye cancer you get when finding typos. Cheers Kelvin

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